Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طراحی لوگو یکی از مهمترین عواملی است که یک برند را برای همیشه ماندگار می کند. این کار مستلزم دانش و مهارت تخصصی در حوزه گرافیک و روانشناسی است. امروزه لوگو بخشی جدایی ناپذیر از هر برند و کسب و کار و سازمانی است پس اگر در ابتدای کار هستید نیاز اساسی به یک لوگو حرفه ای و طراحی سایت دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوگو 

Logo  يا آرم، یک جلوه و عنصر بصری است که برای معرفی برند، شرکت یا کسب و کار شما به کار می رود. امروزه شرکت های تجاری، کسب و کار های مختلف، ادارات و مجموعه های گوناگون از این المان گرافیکی استفاده می کنند تا بتوانند به نوعی خود را در میان مخاطبان و افراد جامعه معرفی کنند.

به طور کلی استفاده از علائم، نشانه ها و تصاویر از مدت های بسیار دور محبوب بوده است. در زبان فارسی به این عنصر گرافیکی، نشان واره نیز گرفته می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد انواع logo، ویژگی ها و طراحی آن مطالب مفیدی را بیان کنیم.

طراحی لوگو حرفه ای

طراحی لوگو یک مهارت و حرفه است که در آن باید به ریزه کاری ها و ظرافت کاری های بسیاری توجه شود. به عنوان مثال باید یک فرد طراح لوگو بتواند چه از دیدگاه آن کسب و کار و چه از دیدگاه مشتری به لوگو بنگرد. از طرفی با روان شناسی رنگ ها و اشکال آشنا باشد و بتواند با استفاده از عناصر مختلف و یا ایجاد طرح های خاص و متفاوت، نیازها و خواسته های مشتری را بیان کند.

همچنین در طراحی لوگو حرفه ای باید به انواع آن نیز اشاره نمود که عبارتند از:

استفاده از تصاویر که شامل انواع لوگو های آیکونیک، سمبولیک و پیکتوگرام می شود استفاده از نوشتار که شامل لوگوهای مونوگرام، لوگوتایپ، وردمارک، تایپ بیس می شود. ترکیب و تلفیق این دو که لوگوی ترکیبی نام دارد.

طراحی لوگو مهارت بسیاری می طلبد. به همین خاطر امروزه در صنعت گرافیک، افراد گرافیست به طور مستقل در این زمینه نیز آموزش های مختلفی را می بینند تا بتوانند با استفاده از خلاقیت و خواست مشتری در کنار برخی از نکات مهم روانشناسی، لوگو های منحصر به فردی را طراحی کنند.

نکات مهم در طراحی لوگو حرفه ای

در طراحی لوگو حرفه ای لازم است نکات بسیاری در نظر گرفته شود که سعی می کنیم بخش مهمی از آنها را بیان کنیم. در اولین گام از طراحی لوگو حرفه ای، لازم است هدف، پرسونای مشتری و نوع فعالیت آن شرکت یا کسب و کار به طور کامل برای طراح بیان شود. ذکر نکات اضافی مانند وقایع مهم یا تاریخچه ای از شرکت نیز می تواند کمک کننده باشد.

در مرحله بعد لازم است طراح این خواسته ها را بررسی کرده، جامعه هدف را شناسایی و روند طراحی را شروع کند. بهتر است طراحی لوگو با رسم طرح های اولیه به صورت دستی روی یک کاغذ انجام شود. شما می توانید در ابتدا چندین طرح ساده و مرتبط با موضوع که به ذهنتان می رسد را رسم کرده و سپس با الگوگیری از همه آنها و یا ترکیب آنها، یک طرح اولیه از الگو نهایی ایجاد کنید. همچنین در این مرحله لازم است توجه کنید که طرح ها و اشکال الگو خود روانشناسی خاصی دارند. به طور مثال یک دایره نمایانگر حس دعوت و دوستی و یک مثلث نمایانگر حس قدرت و تسلط است. 

ویژگی های logo در طراحی حرفه ای

علاوه بر نكته بسیار ریز و مهمی که در انتهای مطلب قبل بیان کردیم، در طراحی لوگو حرفه ای باید به ویژگی های زیر نیز اهمیت داده شود که عبارتند از:

سادگی، خلاصه و فشرده بودن: یکی از ویژگی های طراحی حرفه ای لوگو، سادگی و در عین حال خلاصه بودن آن ها است. لوگو باید بتواند نام برند یا شرکت را به صورت کامل یا به طور خلاصه بیان کند. رنگ ها: رنگ ها پس از شکل، دومین ویژگی و نکته مهم یک طراحی لوگو حرفه ای هستند. رنگ ها روانشناسی خاص خود را دارند که لازم است در مورد آنها تحقیق شود. در این قسمت باید بهترین، جذاب ترین و مرتبط ترین رنگ ها برای نوع فعالیت آن شرکت در نظر گرفته شود. اندازه: بهتر است لوگو را طوری طراحی کنید تا بتوانید از آن در محصولات، اسناد و جاهای مختلف استفاده کنید. همچنین بهتر است لوگو را به صورت متقارن طراحی کنید. خوانایی و سایز مناسب از ویژگی های مهم طراحی حرفه ای لوگو است. مدل لوگو: لازم است با انواع لوگو ها آشنا شوید. سپس از بهترین سبک یا مدل آن برای کسب و کار مورد نظر خود استفاده کنید.

از دیگر نکات و ویژگی های طراحی لوگو حرفه ای می توان به کهنه نشدن و از مد نیفتادن لوگو در گذر زمان، به کار بردن نام برند یا شرکت، سبک بودن طراحی لوگو برای درک سریع و بهتر آن، انعطاف پذیری لوگو، استفاده از فونت های منحصربفرد و دلنشین در لوگو، هویت بخشی به لوگو و ... اشاره نمود.

 

قیمت طراحی logo

به طور کلی قیمت طراحی لوگو حرفه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل می توانند شامل موارد زیر باشند:

نوع لوگو که می تواند به صورت تصویری، متنی یا ترکیب این دو باشد طراحی دو یا چند زبانه که این نوع طراحی هزینه و وقت بیشتری را می طلبد. سطح طراحی لوگو که علاوه بر اینکه هزینه بیشتری را می طلبد، زمان بیشتری از سوی چندین طراح برای آن گذاشته می شود تا طراحی لوگو به صورت انحصاری برای کسب و کار ایجاد شود. المان های به کار رفته در لوگو که می تواند اشکالی ساده، کاراکتر یا ترکیب آنها باشد. طراحی چند اتود

بنابراین باید توجه کنید اگر قصد تبلیغات برای برند و کسب و کار خود دارید، طراحی یک آرم اولیه مهمترین کاری است که در ابتدا باید توسط یک متخصص برای شما انجام شود. شما می توانید با مراجعه به وب سایت آرمکده، علاوه بر دریافت مشاوره رایگان، از هزینه های طراحی لوگو اطلاع حاصل فرمایید.

 

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نبض بازار لوگو طراحی لوگو حرفه ای کسب و کار ویژگی ها رنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رجوع و روایت آتش بلاگری و سلبریتی شدن در روابط زن و شوهری

نمایش «رجوع» این روزها در تهران روی صحنه می‌رود تا به اختلافات متداولِ این روزها در روابط بین زن و شوهرها بپردازد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، داستان‌ها و ماجراهای مربوط به روابط زن و شوهری همیشه دستمایه ساخت آثار نمایشی بوده است. از فیلم‌های «همسر»، «آتش بس»، «توفیق اجباری» تا نمایش‌های «بازیگر و زنش»، «تن شوری» و ... هنرمندان را به سمت خلق آثاری با این موضوعِ همیشه جذاب سوق داده است.

جذابیت همیشگی این سوژه باعث شده پدید آورندگانِ تئاترِ «رجوع» نیز به سمت تولید اثری نمایشی با موضوعِ روابط زن و شوهری بروند. رجوع به قلم کیمیا خلج و کارگردانی سعید حشمتی در قالب اپیزودهای مشابه به چالش‌های زندگی زناشویی می‌پردازد. روایت داستان در بستر دادگاه، اندکی کلیشه‌ای و تکراری به نظر می‌رسد. اگر از این زاویه به دادگاه نگاه کنیم که عموماً ارجاع به دادگاه و قاضی آخرین راهکار برای حل بحران‌ها باشد پس باید این اشکال را متوجه نویسنده‌ی نمایش «رجوع» دانست که هیچ فرصتی را برای سازش بین زوجین قائل نبوده و صدور حکم قضایی را فصل الخطاب قرار داده است.

کلنل دست به دامن عارف شد / نازنین بیاتی انتخاب مناسبی بود؟

البته در نمایش اشاراتی به فرصت دادگاه برای ایجاد سازش بین زوجین برای تفکر و تأمل بیشتر شده اما این اقدام نویسنده ناکافی به نظر می‌رسد و شاید اگر به جای فضای دادگاه، اتفاقات نمایش در حضور شخص دیگری مانند یک مشاور خانواده رخ می‌داد، فرجام مثبت و امیدوار کننده‌تری برای کاراکترهای نمایش قابل تصور بود.


اپیزود نخست این نمایش روایت زن و شوهری بود که اختلافاتشان مربوط به استقلال زن و زیبایی‌های ظاهری بود.

در «رجوع» دیالوگ‌ها چکشی و پینگ پونگی است و نویسنده به خوبی موفق به ایجاد بده بستان‌ها در نمایشنامه شده است. داستان زندگی کاراکترها به شکل صحیحی پرداخت و روایت شده و نویسنده به شناخت درستی از کاراکترهای نمایشش رسیده است. در هر اپیزود تفاوت کاراکترها به وضوح قابل دریافت است و نویسنده در نگارش آنها خلاق و پویاست.

اما نکته مهمی که در مورد متن وجود دارد نوع نگارش آن است. اخیراً در بسیاری از آثار، نویسندگان را نمی‌توان مؤلف محسوب کرد. مؤلفی که ایده دارد، مشق می‌دهد، درس می‌دهد و شاید راهی نشان می‌دهد و....


اپیزود دوم؛روایت کارگردانی بود که به عنوان یک سلبریتی، در عین ازدواج با همسری روستایی، ارتباطاتی موازی داشت و همین موضوع موجب اختلافات شدید بین او و همسرش شده بود.

بخش زیادی از نویسندگان نسل جدید روایت‌هایی گزارش گونه دارند. روایت‌هایی که گویی تنها برای صرفا جهت اطلاعِ مخاطب نوشته شده‌اند یا اینکه گویی یک گزارش خبری هستند تا یک نمایشنامه با هدفی والا و نتیجه‌گیری که به کارِ زندگیِ مخاطب بیاید.
البته که در بسیاری از  آثار خبری، خبرنگاران نتیجه گرا و هدفمند هستند و تنها صرفاً راوی یک رویداد نیستند؛ بلکه موجب ایجاد چالش‌های جدی می‌شوند. اما در «رجوع» نویسنده فقط «گزارشگر» است. گزارشگری که گزارش می‌دهد؛ در بطن جامعه خانواده‌هایی هستند که شرایط ویژه و متفاوتی بر زندگی آنها حاکم است.

کیمیا خلج با نوشتنِ متن «رجوع» فقط به مخاطب خبر می‌دهد و مخابره‌گر یک اتفاق است؛ البته که همین هم ارزشمند است. اما نباید فراموش کنیم که نویسنده‌ی این نمایش‌نامه راهکار ندارد، ایده ندارد و هدایت گر نیست.

شاید به همین علت است که به رغم هدایت صحیح و خوب بازیگران توسط کارگردان، حس و حال تماشای یک اثر تئاتری ویژه به مخاطب منتقل نمی‌شود.


اپیزود سوم مربوط به زن و شوهری بود که تفاوت‌های اعتقادی و فرهنگی عمیقی با همدیگر داشتند و همین مسئله اختلافات شدیدی بین آنها ایجاد کرده بود.

اساساً در شرایط مشابه هیچ راهی برای به چالش کشیده شدن خلاقیت کارگردان وجود ندارد و یا حداقل بیننده تلاشی برای خلق یک اثر بصری ویژه از کارگردان را شاهد نیست. آفتی که گریبان برخی یا شاید بسیاری از آثارِ این روزهای تئاتر ایران را گرفته است.

کارگردانان در آثار مشابه و این نمایش، به «صندلیسم!» دچار شده‌اند. آفتی عجیب که با اسم رمز «مینی مال» و فقط با چیدن چند صندلی ساده در صحنه روز به روز در حال نفوذ در جان تئاتر است. هر کدام از کارگردانان هم دلایل خاصی را برای انتخاب این سبک کاری دارند که غالباً چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.  اجرای «صندلیسم» هرچه هست نه تنها تئاتر محسوب نمی‌شود بلکه شاید در چهارچوب یک اثر رادیویی ویژه هم گنجانده نشود.

البته که نمایش «رجوع» با وجود اینکه صحنه‌ای خالی دارد و تنها به چند صندلی روی صحنه پناه برده، اما تلاش کرده تا جنبه‌های نمایشی و تصویری هم در کار باشد تا اثر صرفا به یک نمایش رادیویی تبدیل نشود.


اپیزود چهارم این نمایش به روایت خانواده‌ای اختصاص داشت که زنِ خانواده در فضای مجازی بلاگر بود و همین مسئله پایه و اساس اختلافاتِ شدیدی شده بود.

رفتن سراغ موضوع‌های اجتماعی که در دل جامعه و در میان مردم جاری هستند و هر کدام از ما بارها و بارها در اطراف‌مان آنها را دیده‌ایم، بسیار ارزشمند است. پرداختن به این موضوع‌ها حتی اگر بدون ارائه‌ی راهِ چاره یا راهی تازه باشد، با زدنِ تلنگرهایی هرچند کوچک به مخاطب، می‌توانند اثرگذار باشند.

منصفانه نیست اگر از بازی خوب بازیگران (رجوع) سخن نگوییم. از اپیزود اول تا آخرین اپیزود که با بازی شیرین و دقیقِ افشین سنگ چاپ مواجه می‌شویم، همه بازیگران بسیار دقیق و حساب شده ایفای نقش می‌کنند و این نکته‌ای است که به واسطه آن نمی‌شود از نقش ویژه کارگردان چشم پوشی کرد.

در پایان باید گفت علیرغم کاستی‌هایی که در نمایش «رجوع» به چشم می‌خورد، اما این اثر ارزش یک بار دیدن را دارد.

توضیحات نمایش:

 رجوع

نویسنده: کیمیاخلج
کارگردان: سعیدحشمتی

بازیگران:

نیما هاشمی سرشت، الهام احمدی، میثاق جمشیدی، پریسا علی نیا، کیمیا خلج، هومن بنایی، روناک برخوردار، فاطمه توانا، محمد روشنفکر و افشین سنگ چاپ

-------------------------
نوشته: هبت اله یگانه
-------------------------

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • «تهران ۲۰» به مطالبات مردم نزدیک‌تر می‌شود
  • وقتی سرگرمی، قربانی بزرگ شعار دادن می‌شود /چرا «نون خ» در فصل پنجم مورد استقبال قرار نگرفت؟
  • نسبت ما با فضای مجازی چگونه است؟ / تلاش «شبکه» برای ایجاد پرسش
  • آقای سعید آقاخانی، ما تحمل می‌کنیم، اما دل خودتان نسوخت؟
  • رجوع و روایت آتش بلاگری و سلبریتی شدن در روابط زن و شوهری
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • «کمی دیرتر» به چاپ هفدهم رسید
  • بحران ادبیات داریم
  • کاش تلویزیون، این مدلی نبود